Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Nowoczesne pojazdy współczesnego człowiekaNowoczesne pojazdy współczesnego człowieka
      Wygodne, szybkie i niezniszczalne pojazdy. Samochody nietypowe, małe, mające wręcz opływowy kształt ciała. Maszyny zgrabne, o wielkiej zalecie szybkiego przemieszczania się. A wszystko po to, by zwiększyć zadowolenie współczesnego człowieka. …
    • Transport a handel ii przemysłTransport a handel ii przemysł
      Wraz z początkami rozwoju cywilizacji, zaczął rozwijać się również i transport z łącznością. Dziś z cała pewnością możemy stwierdzić, że transport odegrał niemałą rolę w życiu ludzkości, przyczyniając się do …
    • Najdroższe taksówki w PolsceNajdroższe taksówki w Polsce
      Ostatnio przez wiele miast w Polsce przetoczyła się fala oszustów podających się za korporacje taksówkarskie. Samochody były podobnie oznaczone, ale przejazd nimi kosztował kilkakrotnie więcej niż standardowa usługa. Klient wsiadał …

    postheadericon Zimowe utrzymanie dróg

    Zimowe utrzymanie dróg. Zima to okres trudny dla wszystkich kierowców. Aby jeździć bezpiecznie po śniegu i lodzie zakładamy opony zimowe, a w miejscach gdzie drogi są rzadko odśnieżane czasami nie obejdzie się i bez łańcuchów. Często mówimy, że „zima zaskoczyła drogowców”. Nie jest to jednak takie czarno-białe jak sobie wyobrażamy. Zimowe utrzymanie dróg to skomplikowany proces, na który składa się bardzo wiele czynników. Jeżeli jeden z nich zawiedzie, cały plan może spalić na panewce. Efektem będą całkowicie nieodśnieżone drogi, a w najlepszym rozwoju sytuacji jedynie nieodśnieżone na czas. Drogowcy muszą myśleć o zimie już wtedy, gdy my jeszcze opalamy się w lipcowym i sierpniowym słońcu na plażach. Już wtedy na podstawie prognoz meteorologicznych szacuje się ile soli i piasku będzie potrzebne danej zimy. Miasto dokonuje zamówienia publicznego, które może trwać nawet miesiąc. Później magazynuje się sól i piasek w specjalnych halach. Należy również naprawić wszystkie pługi, pługosolarki i piaskarki, które odmówiły posłuszeństwa. Ostateczny sprawdzian przychodzi w momencie pierwszych obfitych opadów śniegu. Jeśli wszystko zagra jak należy, już o godzinie 6 nad ranem powinniśmy ujrzeć za oknem „czarne” drogi.

    Leave a Reply