Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Logistyka i transportLogistyka i transport
      Prowadzenie własnej firmy transportowej nie jest łatwe. Trzeba posiadać pojęcie o wszystkim. Każdy z nas musi wiedzieć w takim wypadku, gdzie i jakie dokumenty przewozowe są wymagane, jakiego rodzaju towar …
    • Naprawa turbin warszawaNaprawa turbin warszawa
      Naprawa turbin Warszawa. Dziś rzadko możemy spotkać silnik diesla, który nie jest turbodoładowany. Dzieje się tak dlatego, że ropniaki potrzebują dużo większych pojemności by generować tę samą moc co jednostki …
    • Naprawa agregatów chłodniczychNaprawa agregatów chłodniczych
      Naprawa agregatów chłodniczych. Przewóz żywności ciężarówkami wymaga zastosowania specjalnego rodzaju naczep chłodniczych, potocznie zwanych chłodniami. Ich działanie opiera się na wykorzystaniu specjalnego agregatu, który zasilany jest własnym paliwem, lub może …

    postheadericon Zimowe utrzymanie dróg

    Zimowe utrzymanie dróg. Zima to okres trudny dla wszystkich kierowców. Aby jeździć bezpiecznie po śniegu i lodzie zakładamy opony zimowe, a w miejscach gdzie drogi są rzadko odśnieżane czasami nie obejdzie się i bez łańcuchów. Często mówimy, że „zima zaskoczyła drogowców”. Nie jest to jednak takie czarno-białe jak sobie wyobrażamy. Zimowe utrzymanie dróg to skomplikowany proces, na który składa się bardzo wiele czynników. Jeżeli jeden z nich zawiedzie, cały plan może spalić na panewce. Efektem będą całkowicie nieodśnieżone drogi, a w najlepszym rozwoju sytuacji jedynie nieodśnieżone na czas. Drogowcy muszą myśleć o zimie już wtedy, gdy my jeszcze opalamy się w lipcowym i sierpniowym słońcu na plażach. Już wtedy na podstawie prognoz meteorologicznych szacuje się ile soli i piasku będzie potrzebne danej zimy. Miasto dokonuje zamówienia publicznego, które może trwać nawet miesiąc. Później magazynuje się sól i piasek w specjalnych halach. Należy również naprawić wszystkie pługi, pługosolarki i piaskarki, które odmówiły posłuszeństwa. Ostateczny sprawdzian przychodzi w momencie pierwszych obfitych opadów śniegu. Jeśli wszystko zagra jak należy, już o godzinie 6 nad ranem powinniśmy ujrzeć za oknem „czarne” drogi.

    Leave a Reply