Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Transport rzeczny w PolsceTransport rzeczny w Polsce
      Od wieków rzeki dla naszego kraju były bardzo istotnym elementem krajobrazu. Większość polskich miast powstawała nad mniejszymi lub większymi rzekami, bowiem pozwalało to przede wszystkim w skuteczny sposób transportować towary …
    • Transport kolejowy w PolsceTransport kolejowy w Polsce
      Niestety sytuacja Polskich Kolei jest bardzo trudna. Jak wiadomo mamy jedną z najmniej nowoczesnych i najbardziej przestarzałych infrastruktur kolejowych na świecie. Nic więc dziwnego, że obecnie wiele osób zraża się …
    • Naprawa samochodu na własną rękęNaprawa samochodu na własną rękę
      Wielu mężczyzn pragnie być w pełni niezależnym. Warto znać budowę swojego auta i wiedzieć, w co jest wyposażone. Przez to dość często decydujemy się na naprawę samochodu na własną rękę. …

    postheadericon Transport wodny

    Równolegle z transportem lądowym rozwijał się transport wodny. Już od najdawniejszych dziejów ludzie wykorzystywali do tego zwykłe pnie drzew. Z początku były one nieobrobione w żaden sposób, z czasem człowiek nauczył się wydrążać w nich otwory oraz je wiązać, żeby uzyskać większą powierzchnie. Tak powstały pierwsze łodzie i tratwy. Z czasem przy powstawaniu prowizorycznych łodzi zaczęto zawieszać na nich płachty materiału, które służyły jako żagle. Tak narodziła się żegluga. Dziś służy jako przewóz ładunków czy ludzi przez wody morskie lub śródlądowe. Z czasem zaczęto budować kanały, która spowodowała powstanie żeglugi śródlądowej służącej przede wszystkim celom zarobkowym, która jest przede wszystkim atrakcją turystyczną, ale również służy do przewozu ładunków. Transport morski charakteryzuje się niską ceną, możliwością dalekiego zasięgu oraz bardzo dużą ładownością. Jednak jak wszystko ma też swoje wady. Największą wadą transportu wodnego jest powolność. Trzeba wziąć pod uwagę to, że statek nie wypłynie, jeżeli warunki atmosferyczne nie będę sprzyjające. Wybierając transport wodny powinniśmy się zastanowić czy ładunek nie ulegnie zniszczeniu przez wilgoć panującą w koło oraz jak duże ryzyko istnieje zniszczenia przy przeładunku, który jest nie unikniony, ponieważ transport morski obsługuje tylko obszary nadmorskie.

    Comments are closed.