Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Naprawy powypadkowe krakówNaprawy powypadkowe kraków
      Naprawy powypadkowe Kraków. Pośpiech na drogach, szybkie tempo życia i wiele spraw o których myślimy jednocześnie prowadzi każdego roku do wieluset tysięcy zdarzeń drogowych. Czasami są to tylko niegroźne stłuczki, …
    • Szybcy i wściekliSzybcy i wściekli
      Jeśli ktoś interesuje się filmami o różnego rodzaju wyścigach z pewnością oglądał przynajmniej raz w swoim życiu film po tytułem Szybcy i Wściekli. Jest on bowiem naprawdę bardzo mocno związany …
    • Znaczenie pojęcia zwanego motoryzacjąZnaczenie pojęcia zwanego motoryzacją
      Pojazdy drogowe i szynowe napędzane przy pomocy silników spalinowych, elektrycznych, lub hybrydowych, a także pojęcie związane z wszelkiego rodzaju samochodami nazywamy motoryzacją. W jej skład wchodzą auta osobowe, ciężarowe, ale …

    postheadericon Transport wodny

    Równolegle z transportem lądowym rozwijał się transport wodny. Już od najdawniejszych dziejów ludzie wykorzystywali do tego zwykłe pnie drzew. Z początku były one nieobrobione w żaden sposób, z czasem człowiek nauczył się wydrążać w nich otwory oraz je wiązać, żeby uzyskać większą powierzchnie. Tak powstały pierwsze łodzie i tratwy. Z czasem przy powstawaniu prowizorycznych łodzi zaczęto zawieszać na nich płachty materiału, które służyły jako żagle. Tak narodziła się żegluga. Dziś służy jako przewóz ładunków czy ludzi przez wody morskie lub śródlądowe. Z czasem zaczęto budować kanały, która spowodowała powstanie żeglugi śródlądowej służącej przede wszystkim celom zarobkowym, która jest przede wszystkim atrakcją turystyczną, ale również służy do przewozu ładunków. Transport morski charakteryzuje się niską ceną, możliwością dalekiego zasięgu oraz bardzo dużą ładownością. Jednak jak wszystko ma też swoje wady. Największą wadą transportu wodnego jest powolność. Trzeba wziąć pod uwagę to, że statek nie wypłynie, jeżeli warunki atmosferyczne nie będę sprzyjające. Wybierając transport wodny powinniśmy się zastanowić czy ładunek nie ulegnie zniszczeniu przez wilgoć panującą w koło oraz jak duże ryzyko istnieje zniszczenia przy przeładunku, który jest nie unikniony, ponieważ transport morski obsługuje tylko obszary nadmorskie.

    Comments are closed.