Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Motocyklowe widowiskaMotocyklowe widowiska
      Potencjał, który posiadają motocykle, jest niewątpliwie ogromny. Znajdują one zastosowanie w transporcie, szczególnie miejskim, ale także w wielu sportach, których z czasem powstało tak wiele, że zaczęto je kwalifikować jako …
    • Akcesoria motoryzacyjne w prezencieAkcesoria motoryzacyjne w prezencie
      Nie jest łatwo w dzisiejszych czasach dobrać danej osobie odpowiedni prezent. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że opcji jest bardzo wiele i trudno w związku z tym zdecydować się na jedną …
    • Jakość opon zimowychJakość opon zimowych
      Posiadając samochód warto robić wszystko, by służył on nam przez możliwie jak najdłuższy okres czasu. Dlatego też konieczne są systematyczne przeglądy techniczne, aby już na początku wychwycić wszelkie usterki i …

    postheadericon Transport wodny

    Równolegle z transportem lądowym rozwijał się transport wodny. Już od najdawniejszych dziejów ludzie wykorzystywali do tego zwykłe pnie drzew. Z początku były one nieobrobione w żaden sposób, z czasem człowiek nauczył się wydrążać w nich otwory oraz je wiązać, żeby uzyskać większą powierzchnie. Tak powstały pierwsze łodzie i tratwy. Z czasem przy powstawaniu prowizorycznych łodzi zaczęto zawieszać na nich płachty materiału, które służyły jako żagle. Tak narodziła się żegluga. Dziś służy jako przewóz ładunków czy ludzi przez wody morskie lub śródlądowe. Z czasem zaczęto budować kanały, która spowodowała powstanie żeglugi śródlądowej służącej przede wszystkim celom zarobkowym, która jest przede wszystkim atrakcją turystyczną, ale również służy do przewozu ładunków. Transport morski charakteryzuje się niską ceną, możliwością dalekiego zasięgu oraz bardzo dużą ładownością. Jednak jak wszystko ma też swoje wady. Największą wadą transportu wodnego jest powolność. Trzeba wziąć pod uwagę to, że statek nie wypłynie, jeżeli warunki atmosferyczne nie będę sprzyjające. Wybierając transport wodny powinniśmy się zastanowić czy ładunek nie ulegnie zniszczeniu przez wilgoć panującą w koło oraz jak duże ryzyko istnieje zniszczenia przy przeładunku, który jest nie unikniony, ponieważ transport morski obsługuje tylko obszary nadmorskie.

    Comments are closed.