Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Naprawa agregatów chłodniczychNaprawa agregatów chłodniczych
      Naprawa agregatów chłodniczych. Przewóz żywności ciężarówkami wymaga zastosowania specjalnego rodzaju naczep chłodniczych, potocznie zwanych chłodniami. Ich działanie opiera się na wykorzystaniu specjalnego agregatu, który zasilany jest własnym paliwem, lub może …
    • Znaki drogoweZnaki drogowe
      Na drogach bardzo łatwo jest zauważyć znaki drogowe. Pojawiają się co kilka metrów. Czasami jest ich więcej, czasami mniej. Droga, jaką się poruszamy musi być w dobry sposób oznakowana. Dzięki …
    • Firmy transportoweFirmy transportowe
      Z roku na rok w Polsce pojawia się coraz więcej firm transportowych. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zapotrzebowanie na tego rodzaju firmy jest ogromne i cały czas zwiększa się. Ludzie …

    postheadericon Transport wodny

    Równolegle z transportem lądowym rozwijał się transport wodny. Już od najdawniejszych dziejów ludzie wykorzystywali do tego zwykłe pnie drzew. Z początku były one nieobrobione w żaden sposób, z czasem człowiek nauczył się wydrążać w nich otwory oraz je wiązać, żeby uzyskać większą powierzchnie. Tak powstały pierwsze łodzie i tratwy. Z czasem przy powstawaniu prowizorycznych łodzi zaczęto zawieszać na nich płachty materiału, które służyły jako żagle. Tak narodziła się żegluga. Dziś służy jako przewóz ładunków czy ludzi przez wody morskie lub śródlądowe. Z czasem zaczęto budować kanały, która spowodowała powstanie żeglugi śródlądowej służącej przede wszystkim celom zarobkowym, która jest przede wszystkim atrakcją turystyczną, ale również służy do przewozu ładunków. Transport morski charakteryzuje się niską ceną, możliwością dalekiego zasięgu oraz bardzo dużą ładownością. Jednak jak wszystko ma też swoje wady. Największą wadą transportu wodnego jest powolność. Trzeba wziąć pod uwagę to, że statek nie wypłynie, jeżeli warunki atmosferyczne nie będę sprzyjające. Wybierając transport wodny powinniśmy się zastanowić czy ładunek nie ulegnie zniszczeniu przez wilgoć panującą w koło oraz jak duże ryzyko istnieje zniszczenia przy przeładunku, który jest nie unikniony, ponieważ transport morski obsługuje tylko obszary nadmorskie.

    Comments are closed.