Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Na co najczęściej narzekają kierowcy?Na co najczęściej narzekają kierowcy?
      Przeciętny kierowca ma prawo narzekać na bardzo wiele rzeczy, ale większość z nich jest związana ze stanem dróg. Jak to w ogóle możliwe, że przez lata po wprowadzaniu do systemu …
    • Stres i egzamin na prawkoStres i egzamin na prawko
      Jeśli czeka nas niebawem egzamin na prawo jazdy, to dobrze będzie jak poprosimy swojego instruktora o to, żeby przynajmniej kilka razy przejechał się z Tobą trasami egzaminacyjnymi zwracając szczególną uwagę …
    • Całodobowa pomoc drogowa łódźCałodobowa pomoc drogowa łódź
      Całodobowa pomoc drogowa Łódź. Awarie samochodów przydarzają się nam od czasu do czasu. Jeżeli jeździmy bardzo dużo, stawiamy się przed ryzykiem że nasze auto odmówi posłuszeństwa w miejscu, gdzie nie …

    postheadericon Transport wodny

    Równolegle z transportem lądowym rozwijał się transport wodny. Już od najdawniejszych dziejów ludzie wykorzystywali do tego zwykłe pnie drzew. Z początku były one nieobrobione w żaden sposób, z czasem człowiek nauczył się wydrążać w nich otwory oraz je wiązać, żeby uzyskać większą powierzchnie. Tak powstały pierwsze łodzie i tratwy. Z czasem przy powstawaniu prowizorycznych łodzi zaczęto zawieszać na nich płachty materiału, które służyły jako żagle. Tak narodziła się żegluga. Dziś służy jako przewóz ładunków czy ludzi przez wody morskie lub śródlądowe. Z czasem zaczęto budować kanały, która spowodowała powstanie żeglugi śródlądowej służącej przede wszystkim celom zarobkowym, która jest przede wszystkim atrakcją turystyczną, ale również służy do przewozu ładunków. Transport morski charakteryzuje się niską ceną, możliwością dalekiego zasięgu oraz bardzo dużą ładownością. Jednak jak wszystko ma też swoje wady. Największą wadą transportu wodnego jest powolność. Trzeba wziąć pod uwagę to, że statek nie wypłynie, jeżeli warunki atmosferyczne nie będę sprzyjające. Wybierając transport wodny powinniśmy się zastanowić czy ładunek nie ulegnie zniszczeniu przez wilgoć panującą w koło oraz jak duże ryzyko istnieje zniszczenia przy przeładunku, który jest nie unikniony, ponieważ transport morski obsługuje tylko obszary nadmorskie.

    Comments are closed.