Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Nowe rodzaje silnikówNowe rodzaje silników
      Auta elektryczne wbrew pozorom nie są wcale takie nowe. Ich historia sięga początków XX wieku. Prowadzono wtedy intensywne badania nad nimi niestety z nieznanych przyczyn zostały one zażegnane. Obecnie elektryka …
    • Sprawdź rozkład jazdySprawdź rozkład jazdy
      Nie każdy ma możliwość podróżowania samochodem na co dzień. Bywa, że nie stać nas na zakup samochodu, nie mamy miejsca, by gdzieś go ulokować, czy też po prostu jesteśmy zbyt …
    • Auto części ŁódźAuto części Łódź
      Auto części Łódź. Usterki samochodowe trapią nas odkąd upowszechniła się motoryzacja. Niestety, pojazdy mechaniczne podlegają tym samym prawom co wszystkie inne urządzenia, przez co w miarę okresu ich eksploatacji poszczególne …

    postheadericon Transport podziemny

    Przewozy pod ziemią stają się popularne i coraz częściej stosowane. Transport podziemny posiada wiele zalet, stąd tez zainteresowanie nim. Przede wszystkim komunikacja w ten sposób nie jest groźna, ponieważ tor przeznaczony jest tylko dla kolejki, więc nie ma ryzyka zderzenia czy poważniejszej awarii. Transport podziemny jest bezpieczny. Nie ma również czegoś takiego jak korki, dzięki czemu nie ma żadnych opóźnień. Ponadto hałas, który wypływa z jazdy nie przeszkadza ludziom. Nie słychać go. Ważnym faktem jest to, że transport podziemny jest niegroźny dla środowiska. Tylko śladowe ilości trafiają do atmosfery, czego nie unikniemy w żadnym rodzaju transportu. Przykładem transportu podziemnego jest metro. W Polsce znajduje się ono wyłącznie w Warszawie. W Unii Europejskiej jest 40 systemów metra, ale wiele jest w budowie. Najwięcej linii metra znajduje się w Nowym Jorku, bo aż 20, a co za tym idzie najwięcej stacji metra. Jest ich 468. Natomiast Tokio słynie z przewożenia największej liczby pasażerów w ciągu roku. Transportuje się ponad trzy miliardy ludzi. Metro oznaczone jest specjalnymi znakami. Najczęściej używane są do tego kolory: biały, niebieski, czerwony. W piktogramach występują cechy architektury (tory, tunele), lingwistyczne (nazwy, skróty lub pierwsze litery nazw), funkcji (lokalizacje pod ziemią, linie).

    Comments are closed.