Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Człowiek i nawigacjaCzłowiek i nawigacja
      Coraz więcej osób pomaga sobie podczas jazdy nawigacją samochodową. Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli robimy to wyjeżdżając w bardzo dalekie trasy. Nie starajmy się jednak pomagać sobie w ten …
    • Serwis klimatyzacji ursynówSerwis klimatyzacji ursynów
      Serwis klimatyzacji Ursynów. Mimo tego że obecnie mamy zimę, nie jest to wcale zły okres na zadbanie o naszą klimatyzację samochodową. Lato przyjdzie zanim się obejrzymy, a jeśli dopiero wtedy …
    • Mechanicy samochodowiMechanicy samochodowi
      Limuzyny są u as coraz częstszym zjawiskiem. Można je zobaczyć na ulicach, kiedy jest okazja taka jak ślub, czy też sylwester. Wiadomo, że wszystko kosztuje, jednak za luksus czasami warto …

    postheadericon Transport podziemny

    Przewozy pod ziemią stają się popularne i coraz częściej stosowane. Transport podziemny posiada wiele zalet, stąd tez zainteresowanie nim. Przede wszystkim komunikacja w ten sposób nie jest groźna, ponieważ tor przeznaczony jest tylko dla kolejki, więc nie ma ryzyka zderzenia czy poważniejszej awarii. Transport podziemny jest bezpieczny. Nie ma również czegoś takiego jak korki, dzięki czemu nie ma żadnych opóźnień. Ponadto hałas, który wypływa z jazdy nie przeszkadza ludziom. Nie słychać go. Ważnym faktem jest to, że transport podziemny jest niegroźny dla środowiska. Tylko śladowe ilości trafiają do atmosfery, czego nie unikniemy w żadnym rodzaju transportu. Przykładem transportu podziemnego jest metro. W Polsce znajduje się ono wyłącznie w Warszawie. W Unii Europejskiej jest 40 systemów metra, ale wiele jest w budowie. Najwięcej linii metra znajduje się w Nowym Jorku, bo aż 20, a co za tym idzie najwięcej stacji metra. Jest ich 468. Natomiast Tokio słynie z przewożenia największej liczby pasażerów w ciągu roku. Transportuje się ponad trzy miliardy ludzi. Metro oznaczone jest specjalnymi znakami. Najczęściej używane są do tego kolory: biały, niebieski, czerwony. W piktogramach występują cechy architektury (tory, tunele), lingwistyczne (nazwy, skróty lub pierwsze litery nazw), funkcji (lokalizacje pod ziemią, linie).

    Comments are closed.