Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Transport wodny
      Równolegle z transportem lądowym rozwijał się transport wodny. Już od najdawniejszych dziejów ludzie wykorzystywali do tego zwykłe pnie drzew. Z początku były one nieobrobione w żaden sposób, z czasem człowiek …
    • Spełniamy Państwa oczekiwania od wielu lat
      Firma suwnice kluczbork oferuje dla Państwa rozwiązania bardzo dobrej jakości. W swojej ofercie posiadamy bardzo szeroki wybór, dzięki czemu znajdą u nas Państwo zarówno rozwiązania standardowe jak i niestandardowe. Jesteśmy …
    • Czy na motocyklu możemy jeździć zimą?
      Wielu ludzi zauważa pewną prawidłowość. Motocykliści pojawiają się na drogach tylko i wyłącznie w okresie letnim. Wtedy drogi są nimi wręcz zapchane. Jednak wraz z końcem września i z końcem …

    postheadericon Transport podziemny

    Przewozy pod ziemią stają się popularne i coraz częściej stosowane. Transport podziemny posiada wiele zalet, stąd tez zainteresowanie nim. Przede wszystkim komunikacja w ten sposób nie jest groźna, ponieważ tor przeznaczony jest tylko dla kolejki, więc nie ma ryzyka zderzenia czy poważniejszej awarii. Transport podziemny jest bezpieczny. Nie ma również czegoś takiego jak korki, dzięki czemu nie ma żadnych opóźnień. Ponadto hałas, który wypływa z jazdy nie przeszkadza ludziom. Nie słychać go. Ważnym faktem jest to, że transport podziemny jest niegroźny dla środowiska. Tylko śladowe ilości trafiają do atmosfery, czego nie unikniemy w żadnym rodzaju transportu. Przykładem transportu podziemnego jest metro. W Polsce znajduje się ono wyłącznie w Warszawie. W Unii Europejskiej jest 40 systemów metra, ale wiele jest w budowie. Najwięcej linii metra znajduje się w Nowym Jorku, bo aż 20, a co za tym idzie najwięcej stacji metra. Jest ich 468. Natomiast Tokio słynie z przewożenia największej liczby pasażerów w ciągu roku. Transportuje się ponad trzy miliardy ludzi. Metro oznaczone jest specjalnymi znakami. Najczęściej używane są do tego kolory: biały, niebieski, czerwony. W piktogramach występują cechy architektury (tory, tunele), lingwistyczne (nazwy, skróty lub pierwsze litery nazw), funkcji (lokalizacje pod ziemią, linie).

    Comments are closed.