Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Przewóz bagażuPrzewóz bagażu
      Podróżny ma prawo do zabrania ze sobą bagażu podręcznego, jak też do nadania go do przewozu ( z wyjątkiem komunikacji komunalnej) jako przesyłki bagażowej. Bagaż podreczny jest przywożony nieodpłatnie, chyba …
    • Podstawy motoryzacjiPodstawy motoryzacji
      Motoryzacja jest pasją wielu mężczyzn, a także niemałej liczby kobiet. Jednak pasjonaci motoryzacji zazwyczaj skupiają się wyłącznie na samochodach osobowych czy też motocyklach. A motoryzacja to przecież znacznie więcej… Choć …
    • Radia samochodowe 2 dinRadia samochodowe 2 din
      Jaki samochód wybrać?. Kiedy odłożymy już potrzebne pieniądze lub weźmiemy kredy na samochód, warto się wcześniej zastanowić jakie auto najbardziej nadaje się dla nas. Jeśli jesteśmy fanami szybkich aut, dobre …

    postheadericon Transport podziemny

    Przewozy pod ziemią stają się popularne i coraz częściej stosowane. Transport podziemny posiada wiele zalet, stąd tez zainteresowanie nim. Przede wszystkim komunikacja w ten sposób nie jest groźna, ponieważ tor przeznaczony jest tylko dla kolejki, więc nie ma ryzyka zderzenia czy poważniejszej awarii. Transport podziemny jest bezpieczny. Nie ma również czegoś takiego jak korki, dzięki czemu nie ma żadnych opóźnień. Ponadto hałas, który wypływa z jazdy nie przeszkadza ludziom. Nie słychać go. Ważnym faktem jest to, że transport podziemny jest niegroźny dla środowiska. Tylko śladowe ilości trafiają do atmosfery, czego nie unikniemy w żadnym rodzaju transportu. Przykładem transportu podziemnego jest metro. W Polsce znajduje się ono wyłącznie w Warszawie. W Unii Europejskiej jest 40 systemów metra, ale wiele jest w budowie. Najwięcej linii metra znajduje się w Nowym Jorku, bo aż 20, a co za tym idzie najwięcej stacji metra. Jest ich 468. Natomiast Tokio słynie z przewożenia największej liczby pasażerów w ciągu roku. Transportuje się ponad trzy miliardy ludzi. Metro oznaczone jest specjalnymi znakami. Najczęściej używane są do tego kolory: biały, niebieski, czerwony. W piktogramach występują cechy architektury (tory, tunele), lingwistyczne (nazwy, skróty lub pierwsze litery nazw), funkcji (lokalizacje pod ziemią, linie).

    Comments are closed.