Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Imprezy motocyklowe – pokazy stuntuImprezy motocyklowe – pokazy stuntu
      Na całym świecie bardzo popularne są imprezy, których atrakcją są akrobacje wykonywane przez zawodowych kaskaderów specjalizujących się w jeździe motorami krosowymi. Pokazy stuntów motorowych – popisów kaskaderskich w powietrzu wraz …
    • Transport a świat, transport a jednostkaTransport a świat, transport a jednostka
      Każdy, kto choć trochę interesuje się historią doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odegrał transport w rozwoju cywilizacji. Bez transportu Współczesny świat byłby mocno ograniczony. W swojej …
    • Znaki drogoweZnaki drogowe
      Na drogach bardzo łatwo jest zauważyć znaki drogowe. Pojawiają się co kilka metrów. Czasami jest ich więcej, czasami mniej. Droga, jaką się poruszamy musi być w dobry sposób oznakowana. Dzięki …

    postheadericon Transport a wycieczki

    Komisja Europejska w celu rozwoju transportu będącego alternatywą dla przewozów drogowych wprowadza specjalne programy wspierania innych gałęzi transportu. Polegają one na zmianach w prawie oraz współfinansowaniu wyznaczonych inwestycji kolejowych, morskich i lotniczych. Dofinansowanie (od 30 do 50% kosztów kwalifikowanych) najczęściej dotyczy terminali, wyposażenia, sprzętu i kosztów eksploatacyjnych. Jednym z takich programów wspierania transportu jest wprowadzony w 2003 roku system Marco Polo Program Marco Polo zastąpił projekt PACT stanowi pomoc finansową dla państw członkowskich, która ma na celu zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu towarowego na środowisko oraz społeczności lokalne. Głównym zadaniem programu jest zmniejszenie się udziału transportu samochodowego w przewozach ładunków. Unia Europejska chce zrealizować ten cel poprzez wspieranie przewozów multimodalnych, żeglugi morskiej i śródlądowej. W latach 2003-2006 środki finansowe w ramach projektu Marco Polo stanowiły kwotę 95 mln Euro i zostały w 2007 zwiększone do 740 mln Euro. Wnioski w ramach projektu składane są bezpośrednio do Komisji Europejskiej i muszą być zaakceptowane przez komitet sterujący.

    Comments are closed.