Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Naprawy powypadkowe krakówNaprawy powypadkowe kraków
      Naprawy powypadkowe Kraków. Pośpiech na drogach, szybkie tempo życia i wiele spraw o których myślimy jednocześnie prowadzi każdego roku do wieluset tysięcy zdarzeń drogowych. Czasami są to tylko niegroźne stłuczki, …
    • Czarter jachtów motorowych bez patentu giżyckoCzarter jachtów motorowych bez patentu giżycko
      Wakacje na jeziorze. Uwielbiam ciszę, spokój i kontakt z naturą. Dlatego też postanowiłam spędzić urlop na Mazurach. Szukałam miejsca gdzie będzie najmniej ludzi a w zamian będą ryby i śpiew …
    • Transport powietrzny i powierzchniowyTransport powietrzny i powierzchniowy
      Transport z łaciny oznacza przenieść/ przewieźć i dotyczy zarówno ludzi, jak i przedmiotów. We współczesnym świecie transport odgrywa nadrzędną rolę, nie tylko w przemyśle, ale również w życiu każdego z …

    postheadericon Transport a wycieczki

    Komisja Europejska w celu rozwoju transportu będącego alternatywą dla przewozów drogowych wprowadza specjalne programy wspierania innych gałęzi transportu. Polegają one na zmianach w prawie oraz współfinansowaniu wyznaczonych inwestycji kolejowych, morskich i lotniczych. Dofinansowanie (od 30 do 50% kosztów kwalifikowanych) najczęściej dotyczy terminali, wyposażenia, sprzętu i kosztów eksploatacyjnych. Jednym z takich programów wspierania transportu jest wprowadzony w 2003 roku system Marco Polo Program Marco Polo zastąpił projekt PACT stanowi pomoc finansową dla państw członkowskich, która ma na celu zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu towarowego na środowisko oraz społeczności lokalne. Głównym zadaniem programu jest zmniejszenie się udziału transportu samochodowego w przewozach ładunków. Unia Europejska chce zrealizować ten cel poprzez wspieranie przewozów multimodalnych, żeglugi morskiej i śródlądowej. W latach 2003-2006 środki finansowe w ramach projektu Marco Polo stanowiły kwotę 95 mln Euro i zostały w 2007 zwiększone do 740 mln Euro. Wnioski w ramach projektu składane są bezpośrednio do Komisji Europejskiej i muszą być zaakceptowane przez komitet sterujący.

    Comments are closed.