Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Auto części ŁódźAuto części Łódź
      Auto części Łódź. Usterki samochodowe trapią nas odkąd upowszechniła się motoryzacja. Niestety, pojazdy mechaniczne podlegają tym samym prawom co wszystkie inne urządzenia, przez co w miarę okresu ich eksploatacji poszczególne …
    • Czasem lepiej dopłacićCzasem lepiej dopłacić
      Wiadomo, że wszyscy chcielibyśmy zaoszczędzić trochę pieniędzy. W końcu znacznie większą przyjemność mamy wydając pieniądze na przyjemności, aniżeli na coś innego. Naprawdę warto jednak uważać, bo nie zawsze chęć zaoszczędzenia …
    • Czy warto kupić auto w komisie?Czy warto kupić auto w komisie?
      Samochód osobowy czy też dostawczy można kupić bezpośrednio w autoryzowanym salonie u dealera, lub na rynku wtórnym. Ta druga opcja cieszy się wciąż niesłabnącym zainteresowaniem. Pojazd zakupiony w komisie samochodowym …

    postheadericon Transport a wycieczki

    Komisja Europejska w celu rozwoju transportu będącego alternatywą dla przewozów drogowych wprowadza specjalne programy wspierania innych gałęzi transportu. Polegają one na zmianach w prawie oraz współfinansowaniu wyznaczonych inwestycji kolejowych, morskich i lotniczych. Dofinansowanie (od 30 do 50% kosztów kwalifikowanych) najczęściej dotyczy terminali, wyposażenia, sprzętu i kosztów eksploatacyjnych. Jednym z takich programów wspierania transportu jest wprowadzony w 2003 roku system Marco Polo Program Marco Polo zastąpił projekt PACT stanowi pomoc finansową dla państw członkowskich, która ma na celu zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu towarowego na środowisko oraz społeczności lokalne. Głównym zadaniem programu jest zmniejszenie się udziału transportu samochodowego w przewozach ładunków. Unia Europejska chce zrealizować ten cel poprzez wspieranie przewozów multimodalnych, żeglugi morskiej i śródlądowej. W latach 2003-2006 środki finansowe w ramach projektu Marco Polo stanowiły kwotę 95 mln Euro i zostały w 2007 zwiększone do 740 mln Euro. Wnioski w ramach projektu składane są bezpośrednio do Komisji Europejskiej i muszą być zaakceptowane przez komitet sterujący.

    Comments are closed.