Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Różne typy kierowców na polskich drogachRóżne typy kierowców na polskich drogach
      Na polskich drogach można spotkać bardzo wielu kierowców, którzy różnią się od siebie charakterem. Szczerze mówiąc typy można podzielić i w artykule właśnie taką kwestią się zajmiemy. Z reguły mamy …
    • Części do wózków widłowychCzęści do wózków widłowych
      Gdzie kupować części do wózków widłowych. Używasz w swoim biznesie wózków widłowych? Zatem na pewno czasem stajesz przed koniecznością ich naprawy, czy też wymiany niektórych ich części. Oczywiście, najlepiej jest …
    • Zimowe utrzymanie drógZimowe utrzymanie dróg
      Zimowe utrzymanie dróg. Zima to okres trudny dla wszystkich kierowców. Aby jeździć bezpiecznie po śniegu i lodzie zakładamy opony zimowe, a w miejscach gdzie drogi są rzadko odśnieżane czasami nie …

    postheadericon Transport a wycieczki

    Komisja Europejska w celu rozwoju transportu będącego alternatywą dla przewozów drogowych wprowadza specjalne programy wspierania innych gałęzi transportu. Polegają one na zmianach w prawie oraz współfinansowaniu wyznaczonych inwestycji kolejowych, morskich i lotniczych. Dofinansowanie (od 30 do 50% kosztów kwalifikowanych) najczęściej dotyczy terminali, wyposażenia, sprzętu i kosztów eksploatacyjnych. Jednym z takich programów wspierania transportu jest wprowadzony w 2003 roku system Marco Polo Program Marco Polo zastąpił projekt PACT stanowi pomoc finansową dla państw członkowskich, która ma na celu zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu towarowego na środowisko oraz społeczności lokalne. Głównym zadaniem programu jest zmniejszenie się udziału transportu samochodowego w przewozach ładunków. Unia Europejska chce zrealizować ten cel poprzez wspieranie przewozów multimodalnych, żeglugi morskiej i śródlądowej. W latach 2003-2006 środki finansowe w ramach projektu Marco Polo stanowiły kwotę 95 mln Euro i zostały w 2007 zwiększone do 740 mln Euro. Wnioski w ramach projektu składane są bezpośrednio do Komisji Europejskiej i muszą być zaakceptowane przez komitet sterujący.

    Comments are closed.