Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Transport i logistykaTransport i logistyka
      Logistyka jest dzisiaj popularnym kierunkiem studiów. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie każdy nadaje się do studiowania tego typu kierunku. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jest to kierunek, który …
    • Malowanie samochoduMalowanie samochodu
      Kolor naszego samochodu nie zawsze nam się podoba. Jednak kolor to nie wszystko, nie jest najważniejszy i na pewno nie wpływa na sposób naszej jazdy ani na stan pojazdu. Kolor …
    • Parking lotnisko poznańParking lotnisko poznań
      Parking przy lotnisku. W ciągu ostatnich kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat, samoloty zaczęły odgrywać coraz większą rolę w transporcie. Ludzie teraz coraz częściej wyjeżdżają za granicę zarówno w sprawach służbowych, …

    postheadericon Nowe rodzaje silników

    Auta elektryczne wbrew pozorom nie są wcale takie nowe. Ich historia sięga początków XX wieku. Prowadzono wtedy intensywne badania nad nimi niestety z nieznanych przyczyn zostały one zażegnane. Obecnie elektryka wraca do łask konstruktorów. Wiele firm posiada już koncepcyjne modele aut elektrycznych, a część obecnie zajmuje się produkcja takich aut. Silniki elektryczne cechują się doskonałą dynamiką dzięki temu, iż cały moment obrotowy dostępny jest od razu po uruchomieniu silnika. Ich eksploatacja jest bardzo tania, jeśli liczyć tylko paliwo którym jest prąd. Niestety naprawa ich silnika czy niektórych części elektronicznych jest bardzo kosztowna z racji na wykorzystaną technologię i materiały. Ciekawym połączeniem mogą być silniki hybrydowe, które jako paliwo wykorzystują zarówno benzynę jak i prąd elektryczny. Auto takie używa paliwa jedynie do rozpędzania się, a utrzymywanie prędkości należy do silnika elektrycznego, który w ten sposób zużywa bardzo mało energii. Prąd odzyskiwany jest też również w każdy inny możliwy sposób, tak aby jak najbardziej odciążyć silnik benzynowy i zwiększyć naładowanie baterii. Jednym z takich sposobów jest odzyskiwanie prądu z energii powstałej podczas hamowania, czy też ciepła które w danej chili wydaje silnik konwencjonalny.

    Comments are closed.