Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Szukamy nowego samochoduSzukamy nowego samochodu
      Kiedy nasz starszy samochód odmówił nam posłuszeństwa z pewnością skłaniamy się ku kupnie nowego. Nie chodzi tutaj o to, że ma być nowe salonowe, ale także używane lecz bardzo sprawne. …
    • Czy na motocyklu możemy jeździć zimą?Czy na motocyklu możemy jeździć zimą?
      Wielu ludzi zauważa pewną prawidłowość. Motocykliści pojawiają się na drogach tylko i wyłącznie w okresie letnim. Wtedy drogi są nimi wręcz zapchane. Jednak wraz z końcem września i z końcem …
    • Transport a świat, transport a jednostkaTransport a świat, transport a jednostka
      Każdy, kto choć trochę interesuje się historią doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odegrał transport w rozwoju cywilizacji. Bez transportu Współczesny świat byłby mocno ograniczony. W swojej …

    postheadericon Jazda w koleinach – trudny test dla kierowcy

    Każdy kierowca z jaką taką praktyką wie, jak trudna bywa jazda w koleinach, których przecież nie brakuje w naszym kraju, nie tylko na trasach, ale też w miastach, zarówno tych wielkich, jak i małych miasteczkach. Jazda w takich koleinach wymaga nie lada nerwów, warto więc znać kilka praktycznych wskazówek, jak sobie z nimi radzić. Jeśli posiadamy samochód o niskim zawieszeniu, a koleiny są stosunkowo głębokie, bezpieczniej będzie brać je miedzy koła, aby nie szorować podwoziem po asfalcie. Generalnie jest zasada, że im szersze są koła pojazdu, tym większe niebezpieczeństwo jazdy po koleinach. Najbardziej widoczne są koleiny tam, gdzie jest nawierzchnia z tak zwanego asfaltobetonu, gdzie jest duży ruch autobusów czy też dużych samochodów ciężarowych. Jeśli zacznie padać deszcz, jazda w koleinach jest dla nas prawdziwym wyzwaniem, gdyż potrafią się w nich tworzyć na tyle głębokie kałuże, które mogą spowodować realne zagrożenie dla uczestników ruchu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy prędkość pojazdu jest relatywnie duża. Praktycznie najbezpieczniejszym sposobem jazdy po koleinach jest branie ich pomiędzy koła, jak też dostosowanie prędkości jazdy do panujących warunków, czyli na przykład głębokości danych kolein, padającego deszczu i podobnych sytuacji.

    Comments are closed.