Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Państwa próbują zmonopolizować przedsiębiorstwa motoryzacyjne
      Po ostatnich kryzysie finansowym wiele państw zaczęło nacjonalizować największe przedsiębiorstwa i taka tendencja dotknęła także branżę motoryzacyjną. Włoski rząd przykładowo postawił wielu firmom ultimatum związane z przeniesieniem produkcji do kraju …
    • Tiry
      Jeżeli poszukuje się samochodu do przewożenia ciężkich ładunków, to warto jest zaznaczyć, iż do tego celu bardzo dobrze będą się nadawały właśnie tiry. Posiada je praktycznie każda firma logistyczna, które …
    • Bezpieczeństwo podczas podróży samochodem
      Już ponad miesiąc temu rozpoczął się okres wakacyjny, w związku z czym wielu ludzi wyjeżdża z rodzinami na urlopy. W przypadku wycieczek na terenie Polski większość z nich wybiera samochody, …

    postheadericon Jazda w koleinach – trudny test dla kierowcy

    Każdy kierowca z jaką taką praktyką wie, jak trudna bywa jazda w koleinach, których przecież nie brakuje w naszym kraju, nie tylko na trasach, ale też w miastach, zarówno tych wielkich, jak i małych miasteczkach. Jazda w takich koleinach wymaga nie lada nerwów, warto więc znać kilka praktycznych wskazówek, jak sobie z nimi radzić. Jeśli posiadamy samochód o niskim zawieszeniu, a koleiny są stosunkowo głębokie, bezpieczniej będzie brać je miedzy koła, aby nie szorować podwoziem po asfalcie. Generalnie jest zasada, że im szersze są koła pojazdu, tym większe niebezpieczeństwo jazdy po koleinach. Najbardziej widoczne są koleiny tam, gdzie jest nawierzchnia z tak zwanego asfaltobetonu, gdzie jest duży ruch autobusów czy też dużych samochodów ciężarowych. Jeśli zacznie padać deszcz, jazda w koleinach jest dla nas prawdziwym wyzwaniem, gdyż potrafią się w nich tworzyć na tyle głębokie kałuże, które mogą spowodować realne zagrożenie dla uczestników ruchu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy prędkość pojazdu jest relatywnie duża. Praktycznie najbezpieczniejszym sposobem jazdy po koleinach jest branie ich pomiędzy koła, jak też dostosowanie prędkości jazdy do panujących warunków, czyli na przykład głębokości danych kolein, padającego deszczu i podobnych sytuacji.

    Comments are closed.