Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Transport a świat, transport a jednostkaTransport a świat, transport a jednostka
      Każdy, kto choć trochę interesuje się historią doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odegrał transport w rozwoju cywilizacji. Bez transportu Współczesny świat byłby mocno ograniczony. W swojej …
    • Przebieg licznikaPrzebieg licznika
      Kupując samochód zwracamy uwagę na bardzo wiele rzeczy. Chcemy wiedzieć jak najwięcej o pojeździe, który być może już za kilka dni stanie się naszą własnością. Patrzymy więc na to, jak …
    • Samochody osoboweSamochody osobowe
      Samochody osobowe są zdolne do przewiezienia maksymalnie 9 osób. Kierowanie samochodem jest legalne przy posiadaniu prawo jazdy kategorii B. Motoryzacja ciągle się rozwija. Na rynku dostępnych jest wiele marek samochodów. …

    postheadericon Jakie trendy w pojemności silników motocyklowych

    Jeszcze do bardzo niedawna na całym prawie świecie panował trend do dążenia, by dążyć do jak największej mocy i pojemności w naszych motocyklach. O ile jednak na zachodzie coraz większe moce silników i ich większe pojemności to głównie marketing, jak też demonstracja możliwości technologicznych danego producenta, to w naszym kraju motocyklowy wyścig zbrojeń przekształcił się w styl użytkowania jednośladów. W takim powiedzmy Paryżu czy innych wielkich miastach dominują małe pojemności oraz skutery. Dla nas to jednak – o dziwo – za mało. W Internecie wytworzył się nawet pewien stereotyp. Według niego trzeba mieć jak największy i jak najmocniejszy motocykla. I w takiej sytuacji są dwa wyjścia: młodzieniec kupi litrowego plastikowca, wyjedzie nim, przerazi się, pożali do mamy. Wyjście numer dwa jest takie, że ten sam młodziak kupi litrowego plastika, będzie chciał poszpanować przed koleżankami jazdą na jednym kole i zabije się, dając tym samym mediom kolejny powód do wytworzenia kolejnych, niemądrych publikacji. W tym miejscu pojawia się kolejny problem. Mamy silne, wielkie, piekielnie szybkie motocykle, jednak nie potrafimy ich odpowiednio używać. Wynika taka sytuacja z problemu, który wiele już razy już były publicznie poruszane. W naszym kraju nie ma po prostu gdzie jeździć motocyklem. Tor w Poznaniu to niestety jest dużo za mało. Następna sprawa: osoby, które mają umiejętności, jak też uprawnienia do nauki jazdy motocyklem jest niezwykle mało. Ośrodki doskonalenia jazdy na motocyklach możemy policzyć na palcach jednej ręki. W efekcie pewnie jeszcze bardzo, bardzo długo nie zobaczymy biało czerwonej flagi w Moto GP.

    Comments are closed.