Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Różne typy kierowców na polskich drogachRóżne typy kierowców na polskich drogach
      Na polskich drogach można spotkać bardzo wielu kierowców, którzy różnią się od siebie charakterem. Szczerze mówiąc typy można podzielić i w artykule właśnie taką kwestią się zajmiemy. Z reguły mamy …
    • Życie bez motoryzacjiŻycie bez motoryzacji
      Motoryzacja wydaje nam się czymś zupełnie oczywistym. Stanowi element naszej codzienności, element, bez którego nie możemy normalnie funkcjonować we współczesnym świecie. Czy ktoś się jednak zastanawiał, jak wyglądałby świat bez …
    • Oszczędzaj na benzynieOszczędzaj na benzynie
      XXI wiek to przede wszystkim taki wiek, w którym to bardzo wiele ludzi chce tylko tego, aby to właśnie ich życie było jak najbardziej komfortowe. Co zatem i my sami …

    postheadericon Człowiek i nawigacja

    Coraz więcej osób pomaga sobie podczas jazdy nawigacją samochodową. Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli robimy to wyjeżdżając w bardzo dalekie trasy. Nie starajmy się jednak pomagać sobie w ten sposób w najbliższym otoczeniu. Jak pokazali naukowcy, nasz mózg rozleniwia się w takiej sytuacji i dużo gorzej zapamiętuje poznane trasy. Nie wykształcamy w głowie schematycznej mapy naszego miasta, przez co gorzej będziemy zapamiętywać inne części kraju. GPS jest przy tym bardzo zawodny i często nie radzi sobie w warunkach „niezwykłych”. Przekonali się o tym kilka lat temu odwiedzający Brazylię Norwegowie, którzy wytyczyli sobie w nawigacji najlepszą trasę. Urządzenie poprowadziło ich przez najniebezpieczniejszą dzielnicę miasta, gdzie zostali ostrzelani przez nieznanych sprawców. To oczywiście ekstremalna sytuacja, ale ile osób ma problemy z prostym wyjazdem z jakiejś ulicy. GPS pokazuje, żeby pojechać prosto, kiedy tam stoi betonowa ściana, albo każe zjechać z nasypu lub mostu kilkanaście metrów w dół. To są powszechne sytuacje. Dlatego zaufajmy swojemu rozsądkowi i starajmy się jak najlepiej poznać otaczającą nas okolicę. A na dłuższych trasach nie wybieramy opcj najkrótsza trasa, bo możemy utknąć w jakimś lesie lub polu. Najlepsza zawsze będzie ta optymalna.

    Comments are closed.