Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Najdroższe taksówki w PolsceNajdroższe taksówki w Polsce
      Ostatnio przez wiele miast w Polsce przetoczyła się fala oszustów podających się za korporacje taksówkarskie. Samochody były podobnie oznaczone, ale przejazd nimi kosztował kilkakrotnie więcej niż standardowa usługa. Klient wsiadał …
    • Transport powietrzny i powierzchniowyTransport powietrzny i powierzchniowy
      Transport z łaciny oznacza przenieść/ przewieźć i dotyczy zarówno ludzi, jak i przedmiotów. We współczesnym świecie transport odgrywa nadrzędną rolę, nie tylko w przemyśle, ale również w życiu każdego z …
    • Znaki drogoweZnaki drogowe
      Na drogach bardzo łatwo jest zauważyć znaki drogowe. Pojawiają się co kilka metrów. Czasami jest ich więcej, czasami mniej. Droga, jaką się poruszamy musi być w dobry sposób oznakowana. Dzięki …

    postheadericon Człowiek i nawigacja

    Coraz więcej osób pomaga sobie podczas jazdy nawigacją samochodową. Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli robimy to wyjeżdżając w bardzo dalekie trasy. Nie starajmy się jednak pomagać sobie w ten sposób w najbliższym otoczeniu. Jak pokazali naukowcy, nasz mózg rozleniwia się w takiej sytuacji i dużo gorzej zapamiętuje poznane trasy. Nie wykształcamy w głowie schematycznej mapy naszego miasta, przez co gorzej będziemy zapamiętywać inne części kraju. GPS jest przy tym bardzo zawodny i często nie radzi sobie w warunkach „niezwykłych”. Przekonali się o tym kilka lat temu odwiedzający Brazylię Norwegowie, którzy wytyczyli sobie w nawigacji najlepszą trasę. Urządzenie poprowadziło ich przez najniebezpieczniejszą dzielnicę miasta, gdzie zostali ostrzelani przez nieznanych sprawców. To oczywiście ekstremalna sytuacja, ale ile osób ma problemy z prostym wyjazdem z jakiejś ulicy. GPS pokazuje, żeby pojechać prosto, kiedy tam stoi betonowa ściana, albo każe zjechać z nasypu lub mostu kilkanaście metrów w dół. To są powszechne sytuacje. Dlatego zaufajmy swojemu rozsądkowi i starajmy się jak najlepiej poznać otaczającą nas okolicę. A na dłuższych trasach nie wybieramy opcj najkrótsza trasa, bo możemy utknąć w jakimś lesie lub polu. Najlepsza zawsze będzie ta optymalna.

    Comments are closed.