Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Transport a handel ii przemysłTransport a handel ii przemysł
      Wraz z początkami rozwoju cywilizacji, zaczął rozwijać się również i transport z łącznością. Dziś z cała pewnością możemy stwierdzić, że transport odegrał niemałą rolę w życiu ludzkości, przyczyniając się do …
    • Człowiek i nawigacjaCzłowiek i nawigacja
      Coraz więcej osób pomaga sobie podczas jazdy nawigacją samochodową. Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli robimy to wyjeżdżając w bardzo dalekie trasy. Nie starajmy się jednak pomagać sobie w ten …
    • Kupując samochód dla rodzinyKupując samochód dla rodziny
      Kupując samochód dla całej rodziny, który będzie wygodny i bezpieczny powinno się zwrócić szczególną uwagę na dodatkowe funkcje oraz sprzęt jaki on posiada na swoim wyposażeniu standardowym oraz dodatkowym. Wspomaganie …

    postheadericon Człowiek i nawigacja

    Coraz więcej osób pomaga sobie podczas jazdy nawigacją samochodową. Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli robimy to wyjeżdżając w bardzo dalekie trasy. Nie starajmy się jednak pomagać sobie w ten sposób w najbliższym otoczeniu. Jak pokazali naukowcy, nasz mózg rozleniwia się w takiej sytuacji i dużo gorzej zapamiętuje poznane trasy. Nie wykształcamy w głowie schematycznej mapy naszego miasta, przez co gorzej będziemy zapamiętywać inne części kraju. GPS jest przy tym bardzo zawodny i często nie radzi sobie w warunkach „niezwykłych”. Przekonali się o tym kilka lat temu odwiedzający Brazylię Norwegowie, którzy wytyczyli sobie w nawigacji najlepszą trasę. Urządzenie poprowadziło ich przez najniebezpieczniejszą dzielnicę miasta, gdzie zostali ostrzelani przez nieznanych sprawców. To oczywiście ekstremalna sytuacja, ale ile osób ma problemy z prostym wyjazdem z jakiejś ulicy. GPS pokazuje, żeby pojechać prosto, kiedy tam stoi betonowa ściana, albo każe zjechać z nasypu lub mostu kilkanaście metrów w dół. To są powszechne sytuacje. Dlatego zaufajmy swojemu rozsądkowi i starajmy się jak najlepiej poznać otaczającą nas okolicę. A na dłuższych trasach nie wybieramy opcj najkrótsza trasa, bo możemy utknąć w jakimś lesie lub polu. Najlepsza zawsze będzie ta optymalna.

    Comments are closed.