Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Transport kolejowy w PolsceTransport kolejowy w Polsce
      Niestety sytuacja Polskich Kolei jest bardzo trudna. Jak wiadomo mamy jedną z najmniej nowoczesnych i najbardziej przestarzałych infrastruktur kolejowych na świecie. Nic więc dziwnego, że obecnie wiele osób zraża się …
    • Przebieg licznikaPrzebieg licznika
      Kupując samochód zwracamy uwagę na bardzo wiele rzeczy. Chcemy wiedzieć jak najwięcej o pojeździe, który być może już za kilka dni stanie się naszą własnością. Patrzymy więc na to, jak …
    • Muzeum w Bielsku-BiałejMuzeum w Bielsku-Białej
      Kolejnym miejscem, które z całą pewnością musi odwiedzić zapalony miłośnik motoryzacji, jest muzeum w Bielsku-Białej. Zostało ono założone całkiem niedawno, bo w 2006 roku. Placówka kierowana jest przez Automobilklub Beskidzki, …

    postheadericon Człowiek i nawigacja

    Coraz więcej osób pomaga sobie podczas jazdy nawigacją samochodową. Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli robimy to wyjeżdżając w bardzo dalekie trasy. Nie starajmy się jednak pomagać sobie w ten sposób w najbliższym otoczeniu. Jak pokazali naukowcy, nasz mózg rozleniwia się w takiej sytuacji i dużo gorzej zapamiętuje poznane trasy. Nie wykształcamy w głowie schematycznej mapy naszego miasta, przez co gorzej będziemy zapamiętywać inne części kraju. GPS jest przy tym bardzo zawodny i często nie radzi sobie w warunkach „niezwykłych”. Przekonali się o tym kilka lat temu odwiedzający Brazylię Norwegowie, którzy wytyczyli sobie w nawigacji najlepszą trasę. Urządzenie poprowadziło ich przez najniebezpieczniejszą dzielnicę miasta, gdzie zostali ostrzelani przez nieznanych sprawców. To oczywiście ekstremalna sytuacja, ale ile osób ma problemy z prostym wyjazdem z jakiejś ulicy. GPS pokazuje, żeby pojechać prosto, kiedy tam stoi betonowa ściana, albo każe zjechać z nasypu lub mostu kilkanaście metrów w dół. To są powszechne sytuacje. Dlatego zaufajmy swojemu rozsądkowi i starajmy się jak najlepiej poznać otaczającą nas okolicę. A na dłuższych trasach nie wybieramy opcj najkrótsza trasa, bo możemy utknąć w jakimś lesie lub polu. Najlepsza zawsze będzie ta optymalna.

    Comments are closed.